Nuffnang

Sunday, April 22, 2012

Jangan Jadikan Kanak-kanak Untuk Lepas Kemarahan

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia,

KUALA TERENGGANU: Seorang kanak-kanak lelaki berusia dua tahun koma dan dirawat di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) selepas dipercayai dipukul teman lelaki ibunya dalam kejadian di Manir, dekat sini, kelmarin.

Dalam kejadian jam 9 malam itu, mangsa dipercayai dipukul suspek berusia 26 tahun ketika bersama ibunya berusia 22 tahun di kediaman lelaki terbabit. 

“Suspek dipercayai memukul mangsa selepas berang dengan kanak-kanak terbabit yang dikatakan aktif dan membuat bising. 

“Mangsa yang cedera di kepala kemudian dikejarkan ke hospital dan kini ditempatkan di wad kanak-kanak hospital berkenaan,” kata sumber.

Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Negeri, K Manoharan yang dihubungi berkata, kes itu disiasat mengikut Seksyen 31 Akta Kanak-kanak 2001.

Katanya, identiti suspek sudah dikenal pasti dan usaha memburunya sedang dijalankan. 


DEL: Alahai... apa la dah jadi dengan manusia sekarang ni... Makin pelik dan kejam! Moga kanak-kanak ini segera sembuh... Amin...

5 comments:

  1. betol la.kesian budak2 sekarang ni naseb dorang cm xde sape nk bela.

    ReplyDelete
  2. betul tu !!
    akma singgah malam kat sini nak ajak awak utk join segmen ni.

    http://memories-si-akma.blogspot.com/2012/04/segment-serious-follow-back.html

    Jangan lupa tinggalkan komen okay? :)

    ReplyDelete
  3. salam..
    singgah follow sini :)
    jom follow cik iena jugak(^_~)
    www.ienaeliena.com

    ReplyDelete
  4. amin.. mge budak kecik mne lah nak tau ape dia tak slh ape pon ... kejamnye manusia sekarang nie yer..

    ReplyDelete

Knowing Us! :D

IKIP International College was established in 1992 and is fully owned by Yayasan Pahang. Our programs are accredited by Malaysian Qualifications Agency (MQA), and recognized by the Ministry of Higher Education for credit transfers at degree, masters and Ph.D level to our partner universities as well as other institutions of higher learning.

Besides running an internal programs, IKIP International College also running the franchise programs with internal and overseas universities to make sure the education opportunity in parallel with the Vision 2020.

Art, Design & Media

The field of Art, Design and Media is equally important as any engineering or business fields. Today's designers, artists and journalists are at the forefront of the development of Malaysian Art & Culture. Objectivity, creativity and attention to detail are the key components to a successful career in this field.

IKIP International College's Art, Design & Media programs have been closely developed together with our local partner universities to ensure all graduates are well versed in their chosen fields and able to communicate their ideas in the most creative way.

Faculty Strength

Learning technique focused on 60% of theory and 40% of practical.

Convocation ceremony and Diploma Awarded are fully handled by collaborated university.

Eligible to pursue Degree at collaborated university.

Qualify for credits exemptions from collaborated university.


CAREER OPPORTUNITIES IN JOURNALISM

JOURNALIST

EDITOR

RADIO & TV SCRIPT WRITER

COPYWRITER

NOVELIST

TRANSLATOR

PHOTOGRAPHER

LAYOUT DESIGNER

PUBLIC RELATION OFFICER


Interested to join JOURNALISM @ IKIP?

IKIP International College,
Kampus Taman Gelora,
25050 Kuantan,
Pahang Darul Makmur.

Tel: 09-5678999
Fax: 09-5677999
Tol Free: 180088999